Online Aannemer - Online marketing Reusel

Wat is social advertising?

Online Aannemer helpt je graag bij online vraagstukken.

Wat is social advertising?

Social advertising is het adverteren op social media. Wij zijn gespecialiseerd in het adverteren op Facebook, Instagram en LinkedIn. Met Social advertising kan er gericht worden getarget op een zeer specifieke doelgroep. 

Daarnaast kunnen we social media advertenties insteken met verschillende doeleinden. Wil je meer leads uit social? Of wil je juist meer richten op naamsbekendheid in een bepaald gebied of onder een bepaalde doelgroep? 

Het kunnen configureren van deze zaken kan zeer waardevol zijn voor jouw bedrijf. Wij kunnen je hierbij helpen voor het beste resultaat.

ad social media

De voordelen van social advertising

Goed meetbaar

Social media ads zijn zeer goed meetbaar. Ieder socialmediakanaal heeft statistieken die inzicht geven over de resultaten van de advertentie. Hierin kunnen wij enorm waardevolle informatie terugvinden voor jouw bedrijf. Zoals het aantal vertoningen, klikken, conversies, de kosten per klik en de totale campagne kosten.

Aan de hand van deze statistieken kan de advertentie verbeterd worden om het resultaat te optimaliseren. Wanneer een social advertising specialist dit doet, profiteer jij van alle voordelen. Je verspilt geen geld aan advertenties die niet werken. In plaats daarvan wordt je budget besteedt aan de best presterende advertenties.

Relatief goedkoop

Social media ads zijn relatief goedkoop ten opzichte van traditionele advertenties als radio, tv en print advertenties. Dit komt doordat het conversiepercentage relatief hoog is voor veel branches. Relatief veel mensen die de advertentie zien klikken ook door en gaan over tot een aankoop. Dit komt voornamelijk door de specifieke targeting van de social media campagne.

Specifieke doelgroep

Social media advertising maakt gebruik van zeer specifieke targeting. Hierdoor komen jouw advertenties alleen terecht bij de mensen die jij wilt bereiken. Social media ads worden verspreid op basis van persoonsgegevens. Dit zorgt ervoor dat ze getarget kunnen worden op geslacht, leeftijd, locatie en interesses. 

Deze targeting mogelijkheden vergroten de kans dat jouw specifieke doelgroep bereikt wordt. Zodra wij jouw advertenties hebben ingesteld, wordt het besproken budget slim besteedt. Na een tijdje zal het zichtbaar worden welke advertenties goed presteren en welke minder. Op deze gegevens zal de verdeling van het budget worden aangepast.

Social advertising campagne opzetten

Voordat we een social advertising campagne kunnen opzetten, moeten er een aantal dingen vastgesteld worden. 

Eerst stemmen we graag af wat het doel is van de campagne. Meer naamsbekendheid, meer volgers of meer verkopen bijvoorbeeld. Aan de hand van het doel kunnen we de doelgroep gaan bepalen. 

Wij geven advies op welke platformen we jouw doelgroep het best kunnen bereiken. Samen stemmen we af wat de kenmerken van deze doelgroep zijn.

Met kenmerken van een doelgroep worden dingen als leeftijd, woonplaats en interesses bedoeld. Wij zorgen er samen met jou voor dat deze gegevens zo specifiek mogelijk worden. Zodat we nog gerichter kunnen adverteren en het maximale resultaat kunnen behalen.

Tegenwoordig is het op bijna ieder platform wel mogelijk om te adverteren, zoals:

                                    • Facebook
                                    • Instagram
                                    • LinkedIn
                                    • Twitter
                                    • Pinterest
                                    • TikTok
                                    • Snapchat

Het is cruciaal om al deze gegevens goed in kaart te krijgen. Wanneer jouw advertentie getoond wordt aan de verkeerde mensen zullen de resultaten tegenvallen. Hierdoor verlies je waarschijnlijk je vertrouwen in social advertising. Dit zou erg zonde zijn. 

De social advertising specialist helpt je deze gegevens in kaart te brengen.

Tot slot is het belangrijk om een dagelijks budget in te stellen voor jouw campagne. Hoe meer budget er gebruikt wordt, hoe meer mensen de advertentie zullen zien. Alle mensen aan wie de advertentie getoond is zijn, door de specifieke targeting, potentiële klanten. 

Hoe groot dit budget is, hangt natuurlijk af van hoeveel je zelf wilt uitgeven. Vaak is dit gewoon een kwestie van verschillende budgetten uitproberen en kijken wat werkt. Dit budget kan ieder moment aangepast worden om de optimale resultaten uit jouw advertenties te behalen.

Social advertising uitbesteden

Zie jij social advertising als de volgende stap voor jouw bedrijf in de wereld van marketing? Maar klinkt het allemaal zo ingewikkeld? Dan helpt de Online Aannemer je hier graag bij.

Neem gerust contact op met onze social advertising specialist.

Onze projecten in online marketing

Online uitdaging? Bel de Online Aannemer >

Ik drink mijn koffie met een half klontje suiker en voor jou? Snel samen een koppie koffie doen om te bekijken of het klikt? (of ben je meer een vrijdagmiddag drinker?)